Tänk på detta...


Har var när jag den störst hästen gick omkull. Jag kände hur hon vred runt med mig med hennes bakben. Men hon kämpa för att inte göra illa mig.

 Efter den här avramlingen så hoppa jag upp på henne igen. Jag hade skrapat upp hela armarna och hade lite ont i kroppen men..Jag hoppa upp och körde på som vanligt. Trava galoppera.. Det var många som såg när jag ramla av och när jag skulle gå in med henne i stallet sen så tog en tjej i min arm och sa " va modig du är".

Men ridning är allt för mig.. Det där va andra gången jag ramla av jag tänkte det här händer inte varje gång man rider.. Så därför är jag inte rädd nu. Du som är rädd för att hoppa eller något sånt tänk på hur kul det var innan du ramla av och det händer inte varje gång!
 Det kan bli värre om man är rädd om man hoppar hästen känner ju på sig det. Därför kan den bli orolig och vägra på hindret... Bara ett sätt jag tänkte för att inte bli rädd för att rida.. Tycker det är synd om man gillar att rida jätte mycket sen ramlar man av och inte vågar göra något efter det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0