Min ridhistoria 1

Åldern kommer inte jag ihåg så bra men...


Jag typ hata hästar när jag va 4-5 år. Reta min syrra för hon red. Det jag höll på med var fotboll. Älskade fotboll, jag tyckte att det var min sak, INTE hästar.



Min syrra och min mamma hade en medryttarhäst som heter Fjödur. Det var i stallet ofta, jag va hemma eftersom jag tyckte det var löjligt med hästar. 

Det gick månader och jag blev jätte avensjuk på min syrra för hon fick så mycket tid med mamma.

Jag fundera för mig själv ganska länge innan jag sa till mamma att jag ville följa med till stallet.

Jag fick såklart följa med, jag tyckte väl att hästar va söta.

 Jag följde med några gånger till, jag fick rida på Fjödur en gång. Det var då allt började. Jag börja gilla hästar, jag följde med varje gång till stallet och tyckte det var jätte roligt. Jag och min syrra red tsm på Fjödur ibland. Och vi hade jätte roligt!


Mamma ooch Fjödur!


Jag börja på en ridskola där som heter Häringe. Jag red där ett tag.

Jag tyckte jag var jätte duktig. Efter bara typ andra gången jag red där så galoppera vi ute. Jag hade aldrig gjort det förut så när jag kom tillbaka från ute riten så hade jag ett stort leende på läpparna.

Mamma undra vad som hände jag fick knappt fram några ord jag va så glad. Överlycklig var jag.

Det var ju islandshästar där så jag lärde mig inte så jätte mycket men jag lärde mig grunderna. Jag började efter några år rida på Ågesta.

Jag lärde mig ganska mycket där.

Jag fick nya kompisar, som förut tyckte jag att jag var jätte duktig.

 Fotbollen var inte lika rolig längre. Jag blev sköttare på en häst på Ågesta som heter Coiette. Jag var tvungen att ta hand om hemnne tre gånger i veckan. Jag tyckte det var roligt att ha ansvar för att skötta om en häst.

Det var ingen dag i veckan som var ledig, det var stallet eller fotbollsträning.

Jag tyckte det var helt okej men efter ett tag så tröttna jag. Jag kom inte på alla träningar. Men endå skaffa jag mig en till skötthäst som heter Dell. Han är jätte stor och surig. Jag vågade knappt va inne hos homon men efter ett tag lärde vi känna varandra.



Jag älskade honom fast hans dumma humör. Bara någon gick förbi sså högg han mot galret. Alla tyckte jag var konstig som tyckte om honom men han var så speciel på något sätt.




Fortsättning kommer imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0