Nervös:/

Idag är det dags för mig attt sitta på Candy, Amanda har gjordt det förut och då gick det super. Men man vet inte vad unghästar kan göra:P Men va ska hända men ska aldrig va rädd för att rida jag kan lika gärna rammla av Stella på ett dressyr pass.

Så va aldrig rädd för att rida en häst som du ine ridit på det kan hända att man rammlar på värdens snällaste häst, hästar har väldigt änkelt att bli rädda och slänga sig åt sidan och då rammlar vissa av och blir rädda men man får tänka på att det händer inte varje gång man rider. Jag har rammlat av 3 gånger på dom 5 åren jag ridit, som när en jätte står häst gick omkul med mig jag tänkte bara att det hände den här gången men de betyder inte att det kommer hända flera gånger så jag rider på som vanligt.

Som min syster Amanda hon blev av kastad hennes rygg blev sne men hon försöker att få bort att hon ska va rädd när hon hoppar. Jag höjde hindret när hon skulle hoppa hon tveka lite men hon hoppa det.Hon är duktig som gör det men inte vågar riktigt men det kan va ett sät att få bort räddslan. Du som blir rädd ibland när de rider tänk bara hur kul det värkligen är att rida, och att det kommer inte hända igen.

Så såg de ut när vi gick omkul XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0