Hemma igen!!!

Nu har jag kommit hem från tävlingen. Det gick jätte bra för Jossan och Frida. Och det var jätte roligt att fixa med hästarna och så fick också ha hand om Atti, Anettes hund. Först va det dressyr för Jossan och Frida. Jossan var start nummer 9 och Frida 10. Det gick bra för Jossan i dressyren utan att hon fatta fel galopp en gång arnars såg det jätte bra ut. Frida gick det också bra för. Efter dressyren så bytte vi sadel och träns på Stella. Jag tog Atti och sen kolla jag när Jossan och Frida värmde upp.

Jossan börja hoppa det gick bra till det kom ett hinder som Stella inte ville hoppa. Hon vägra 2 gånger på det hindret sen tredje gången så rammla Jossan av på det hindret. När man har ramlat av får man inte hoppa på terrängen. Jossan blev jätte ledsen för det. Jag tog Stella och lasta in henne tog av henne alla saker. Sen kom Anette och Jossan. Jossan var helt sandig och lerig. Men Anette ville att Jossan skulle få hoppa terrängen så hon fråga ledern om hon fick göra det bara för träna och det fick hon. Men hon fick rida sist av alla och när det väl va hennes tur så ville Stella inte gå så hon fick drag hjäp en bit.

Men sedan gick det bra. Eftersom hon rammla av så var hon inte med i tävlingen längre men hon fick en roset endå. Jätte stolt över Jossan och Stella som gjorde allt så bra :D !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0