Hur börja jag rida!

När jag va 6 år spela jag fotboll och gilla inte hästar, mobba typ min syster för att hon red. Men då var min syster och min mamma i stallet hela tiden och tog hand om en häst som heter Fjödur(va inte i det stallet som vi är nu)
Jag blev sur för att Amanda fick va så mycket med mamma så då ville jag följa med till stallet en dag. Jag fick rida lite, och jag tyckte det var ganska roligt så jag följde med till stallet varje gång.

Tillslut börja jag på ridskola där. Amanda red på Ågesta då. Jag red där ganska länge men det var ganska långt ditt så mamma körde mig ditt varje gång men sen orka inte mamma göra det så jag börja rida på Ågesta där Amanda red.

Jag red där ett tag, och sen fick jag en medryttar häst som heter Cilvia som står i stallet där Stella står men Stella hade inte kommit ditt då. Jag red på Ågesta och på Cilvia ett tag men sen fick hon föl. Så jag red bara på Ågesta. Men så kom Stella till stallet och jag fråga mamma om jag fick bli medryttare på henne. Och efer ett tag vaa jag medryttare på henne. Jag va iinte så bra på att rida då men jag lärde mig mycket. Efter ett tag så fick jag Candy sluta på ridskolan. Nu har jag tävlat och ridit prevatlektioner med Stella. Och ridit på Candy för första gången!
Stallet Och hästar är hela mitt liv nu!!..

Så gick det till att jag börja rida :D (lite förkortat bara)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0