--ingen rubrik--

Jag får ha Stella hella den här veckan. Idag körde jag ett hårt dressyr pass med henne. Red i ungefär 1 timma. Träna på att hon skulle lysna framot, stana när jag ville och på böjda spår.
Imorgon tar jag nog ett liknade pass men ska träna på galoppen för hon kan få för sig att stika ibland när hon tycker de blir för jobbigt, man får kämpa väldigt mycket med Stella men det är bara bra.
På:
*Tisdag, dressyr(galoppfatningar böjt spår)

* Onsdag, ut i skogen (träna så om inte sticker)

* Torsdag, hoppning ( bara något hinder)

* Fredag, dressyr

Stella brukar inte dra iväg med mig i skogen det kan bara hända på volten när hon inte orkar jobba. Men hennes ägare jossan får inte rida ut med henne för att Stella bara sticker. På terränglägret de var på var hon tvungen att ha ett jätte skarpt bett för att få stopp på Stella men hon lyssna inte ändå hon bara sprang. Men det kan ju också bero på att jossan drar i munen och då vill ju också Stella dra.

Jag och Stella <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0